Saturday 22 August 2009

10 km (Midnattsloppet)

Mitt Midnattslopp gick i skogen i Highgate, London. Har skulle jag springa 5 varv pa en 2km slinga. Forsta varvet gick bra, kande mig pigg i benen. Andra varvet kandes ocksa bra, skrattade for mig sjalv da jag passerade en kille som satt pa en bank och laste, honom skulle jag passera nagra ganger ;) Sedan borjade det bli tungt pa tredje varvet, kande lite av mitt kna och negativa tankar borjade komma. Men jag joggade pa och forsokte pusha mig med bra musik, sjong med hogt i latarna, struntade i om folk tyckte jag var konstig ;)Fick aven valdigt gulligt sallskap i nagra meter av en jattesot schafervalp, som jag bara var tvungen att stanna och klappa. De tva sista varven gick pa ren vilja, fick aven till en liten spurt pa slutet. Glad och nojd gick jag sedan de fa metrarna hem till mig med ett stolt leende pa mina lappar =)

3 comments:

  1. skitbra att springa på varvsbana ju. gör det mentalt kanske lite lättare. jag brottades med många negativa tankar och försökte få 10km att kännas kort men det funkade inte alls. får dock en ny chans kommande vecka, då är det dags för 10k igen - hänger du på då också? :)

    /Sara www.traningsgladje.se

    ReplyDelete
  2. Sjalvklart hanger jag pa, det gav mig absolut mersmak =)

    ReplyDelete
  3. ...så då kör vi på 5 km på torsdag=)

    Fasar nästan lite mer...inför detta, då jag vet att jag borde kunna pressa mig till ett lite högre tempo, då det gäller en kortare sträcka...nåväl det bli kul iaf=)

    ReplyDelete